Autosprinta atklāšanā Biķerniekos triumfē Upatnieks, Apsītis un Žentiņš

Ar aizraujošām sacensībām sestdien, 12. aprīlī, Biķernieku trasē tika atklāta Latvijas autosprinta
kausa sezona. “RX Challenge Raganas katls” posmā uz starta stājās teju 200 dalībnieki, starp
kuriem bija gan pieredzējuši autosportisti, gan arī debitanti, kuriem šīs bija pirmās autosporta
sacensības viņu dzīvē. Ātrākajās pilnpiedziņu klasēs uzvaru izcīnīja Rolands Upatnieks (Porsche
911), aizmugurējās piedziņās dominēja Adrians Apsītis (BMW 3. sērija), savukārt priekšpiedziņās
pārliecinoši ātrākais bija autosprinta leģenda Modris Žentiņš (Honda Civic).

Lai arī sacensību rītā Biķernieku trasē temperatūra bija teju kā ziemas sacensībās, dienas gaitā laiks
iesila un dalībniekiem trasē valdīja perfekti apstākļi. Ņemot vērā braucēju iepriekšējo gadu
atsauksmes, arī šogad tika izmantota ierastā konfigurācija, kas aptvēra Biķernieku trases moto apli
un kartinga trasi, piedāvājot braucējiem gan ātras, gan tehniskas sekcijas. Uz starta stājās teju 200
dalībnieki, kas cīnījās par uzvaru un pjedestāliem 10 dažādās klasēs.

Gan 4WD, gan 4WD OPEN ieskaitēs trasē devās 26 dalībnieki, to starpā arī viesi no Igaunijas un
Lietuvas. Lielisku sniegumu visas dienas garumā uzrādīja Rolands Upatnieks (Porsche 911), izcīnot
uzvaru piecos no sešiem sacensību braucieniem un tādējādi svinot arī uzvaru abās ieskaites klasēs.
Atsevišķos braucienos viņam spēja pietuvoties gan otrās vietas ieguvējs Rolands Ozoliņš (Mitsubishi
Lancer Evo), gan bronzas medaļnieks, igaunis Kermo Vahejoe (Toyota GR Yaris), tomēr ar to bija par
maz, lai sezonas atklāšanā apdraudētu Upatnieka triumfu.

Vēl vienā pilnpiedziņas klasē – AUDI QUATTRO – ļoti sīvā cīņā uzvaru svinēja Aleksandrs Pociluiko
(Audi A4), apsteidzot Māri Mellupu (Audi A4) un Robertu Zalcmani (Audi A4). Jāatzīmē, ka uzvarētāja
likteni divos no trim braucieniem izšķīra vien pussekunde, izšķirošajā trešajā braucienā šai
pussekundei nospēlējot par labu Pociluiko.

Kā jau ierasts, tad RWD un RWD OPEN ieskaitēs bija viskuplākais dalībnieku skaits – 34 un 28 piloti.
Iespaidīgu ātrumu demonstrēja rallijkrosa un minirallija pilots Adrians Apsītis (BMW 3. sērija),
pirmajos divos braucienos apsteidzot savus konkurentus par vairākām sekundēm un arī absolūti
uzrādot pilnpiedziņu līderiem līdzvērtīgus laikus. Tādējādi ātrais jaunietis jau pēc pirmajiem diviem
braucieniem bija sakārtojis sev uzvaru abās klasēs, un labi, ka tā, jo auto piemeklēja tehniskas
problēmas, kas būtu liegušas pacīnīties par augstākajām pozīcijām trešajā braucienā.

Aiz viņa noritēja ļoti aizraujoša cīņa par pjedestāla pozīcijām, uz kurām ar līdzīgiem brauciena laikiem
tēmēja pat veseli pieci piloti, tomēr beigās ātrāko un stabilāko sniegumu demonstrēja Jānis Straupe
(BMW M4) un Artis Baumanis (BMW 3. sērija), kuriem attiecīgi otrā un trešā vieta abās aizmugurējo
piedziņu ieskaitēs.

FWD OPEN un 2000 klasēs nenotverams bija autosprintu meistars Modris Žentiņš (Honda Civic),
kuram izdevās uzvarēt piecos no sešiem braucieniem, vienīgo zaudējumu piedzīvojot tehniska
defekta dēļ. Otrais abās šajās ieskaitēs šoreiz Kaspars Tiders (Honda Civic), bet trešais Oskars Remess
(Honda Civic). Labu konkurenci Hondām 2000 klasē sastādīja ar BMW 3. sēriju braucošais Klāvs
Ezeriņš, tomēr aizmugurējā reduktora defekts liedza viņam šoreiz pacīnīties par pjedestālu.

Neierasti, bet patīkami liels dalībnieku skaits – 16 – bija novērojams 1600 ieskaitē. Lai arī jaunais
Namejs Markuss (Opel Corsa) svinēja pārliecinošu uzvaru ar pirmo vietu visos trīs braucienos, aiz
viņa norisinājās ļoti interesanta cīņa par atlikušajām pjedestāla pozīcijām. Ar vienādu punktu skaitu beigās finišēja Modris Krieviņš (VAZ 2108) un Uldis Markuss (Opel Corsa), tomēr otrajā braucienā
piedzīvotās avārijas dēļ beigās Markuss trešais, kamēr Krieviņam otrais pjedestāla pakāpiens.

Namejs Markuss svinēja arī uzvaru Junioru klasē, otrais starp jauniešiem Patriks Gromovs (BMW 3.
sērija), bet trešā pozīcija Rafaelam Rubenim (BMW 3. sērija). Dāmās pārliecinoši ātrākā bija Dita
Siliņa (Audi A3), tomēr par otro vietu izvērtās skaists duelis starp Patrīciju Greidāni (BMW 3. sērija)
un Emīliju Ļebedevu (Lada 2106). Patrīcijai izdevās labāks trešais brauciens, kā rezultātā viņai arī otrā
vieta posmā, kamēr Emīlija šoreiz trešā.

Nākamie Latvijas autosprinta kausa posmi norisināsies Smiltenē un Bauskā, savukārt nākamais “RX
Challenge” pasākums tiks aizvadīts 16. augustā, netālu no Jēkabpils esošajā “Baronu” trasē. Plašāka
informācija par autosprintu atrodama seriāla mājaslapā www.autosprints.lv/, tāpat aktualitātēm
iespējams sekot līdz LAF Standarta Automobiļu komisijas Facebook un Instagram vietnēs.

Autosprinta sezona startēs 12. aprīlī ar aizraujošām sacensībām Biķernieku trasē

Jau nākamās nedēļas sestdienā, 12. aprīlī, autosporta entuziasti pulcēsies Biķernieku trasē, lai aizvadītu Latvijas autosprinta kausa pirmo posmu – “RX Challenge Raganas katls”. Šīs sacensības jau piekto gadu pēc kārtas atklās autosprinta sezonu un tādējādi kļuvušas par skaistu tradīciju, kurā dažādu disciplīnu pārstāvji sezonas ievadā satiekas un samērojas spēkiem. Būtiski – uz starta laipni gaidīts ikviens, jo trases segumu veidos tikai asfalts un piedalīties var gan ar ielas, gan ar sacīkšu automašīnām.

Trases konfigurācija būs līdzīga iepriekšējos gados brauktajai, apvienojot Biķernieku trases aizraujošo kartodromu ar leģendāro moto apļa “Raganas katlu”. Šī konfigurācija izceļas ar to, ka piedāvā braucējiem gan ātras, gan tehniskas sekcijas, ļaujot pilnā mērā izbaudīt Biķernieku trasi visā tās krāšņumā. Kā jau ierasts autosprintā, tad katrai klasei būs jāveic trīs braucieni, no kuriem vērā ņems divus labākos. Jāatzīmē, ka lielākā daļa dalībnieku var startēt divās ieskaitēs, piemēram, 4WD un 4WD OPEN, tādējādi dienas gaitā aizvadot pat sešus braucienus.

Pagājušā gada “RX Challenge Raganas katls” sacensībās uz starta stājās 217 dalībnieki, kas bija jauns Latvijas autosprinta sacensību rekords. Lielākais pilotu skaits – 36 – piedalījās RWD klasē, tomēr arī 4WD ieskaite izcēlās ar 30 braucējiem. Starp dalībniekiem bija gan autosporta debitanti, gan arī tādi pieredzējuši sportisti kā rallija piloti Ralfs Sirmacis un Mārtiņš Ločmelis. Tāpat autosprinta sezonas atklāšanu tradicionāli iecienījuši arī autošosejas, minirallija un rallijkrosa braucēji.

Aizraujoša ir ne vien pilotu, bet arī automašīnu daudzveidība, jo dalībnieku parkā un trasē katrs skatītājs var atrast savai gaumei atbilstošu auto. Bez tādiem autosprintā ierastiem modeļiem kā Honda Civic, 3. sērijas BMW un Subaru Impreza pagājušās sezonas atklāšanā trasē redzējām arī tādus ekskluzīvus auto kā Ferrari F430 un Porsche 911. Tāpat arī sezonai plaši gatavojās rallijkrosa saime ar Toyota Yaris un BMW RX3000 sacīkšu automašīnām. Tieši šī ir arī autosprinta burvība – tā kā automašīnas trasē dodas pa vienam, tad savā starpā var sacensties diametrāli pretējas automašīnas.

Ja ir radusies vēlēšanās startēt autosprinta sezonas atklāšanā, tad pirms tam aicinām iepazīties ar sacensību nolikumiem un tehniskajiem noteikumiem, kas pieejami šeit – laf.lv/sports/standarta-automobilu-komisija/autosprints/. Tāpat pirms sacensībām nepieciešams nokārtot pāris formalitātes. Jādodas pieteikt vienreizējo LAF Standarta Automobiļa komisijas licenci mājaslapā www.laflicences.lv, kuras saņemšanai nepieciešama medicīniskā izziņa no ģimenes ārsta vai veselības centra, kā arī apdrošināšana, kuru iespējams pieteikt turpat www.laflicences.lv/. Reģistrēties Latvijas autosprinta kausa pirmajam posmam un iepazīties ar potenciālo dalībnieku sarakstu iespējams šeit – www.autosprints.lv/registracija/.

Tiem, kas vēlas uz pirmo posmu Biķerniekos ierasties skatītāja lomā, nekādas formalitātes nav jākārto, vienīgi jāiegādājas ieejas biļete, kas maksās 5 eiro un būs pieejama sacensību dienā pie ieejas. Tāpat arī biļetes pieejamas jau tagad iepriekš pārdošanā www.bilesuserviss.lv/lat/biletes/sports/latvijas-kausa-autosprinta-1posms-rx-challenge-raganas-katls-462716/. Plašāka informācija par autosprintu atrodama seriāla mājaslapā www.autosprints.lv/, tāpat aktualitātēm iespējams sekot līdz LAF Standarta Automobiļu komisijas Facebook un Instagram vietnēs.

Autosprinta sezonu sākam Biķerniekos!

Jau 12. aprīlī Biķernieku trasē sāksim 2025. gada autosprinta kausa sezonu! Klases šogad nemainīgas. Visai dokumentācijai šogad būs iespējams sekot līdz arī Sportity aplikācijā (parole – AUTOSPRINTS25), taču ar sacensību dokumentiem var iepazīties arī dokumentu sadaļā. Tikmēr reģistrācijas sadaļā ir sākusies pieteikšanās, gaidīsim trasē arī tevi!

Zināmi 2025.gada Latvijas kausa izcīņas autosprintā sacensību datumi

LAF Standarta automobiļu komisijas padome ir apstiprinājusi Latvijas kausa izcīņas autosprintā 2025.gada sezonas nolikumu un sacensību kalendāru.

Sezona tiks atklāta Biķerniekos ar sacensībām 12.aprīlī. Nākamais posms  17.maijā dalībniekus gaidīs Smiltenes Tepera trasē, kas pagājušajā gadā nosvinēja savas pastāvēšanas 30 gadu jubileju.

Pašā Līgo svētku priekšvakarā, 21.jūnijā, braucēji mērosies spēkiem Bauskā, Mūsas trasē, savukārt ceturtais kausa izcīņas posms norisināsies Jēkabpils Baronu trasē 16.augustā.

Piektās, seriālu noslēdzošās sacensības ir plānotas Vaiņodē 27.septembrī ar rezerves datumu 4.oktobrī.

Jāatgādina, ka autosprintā var startēt gan ar ikdienas satiksmē izmantojamām automašīnām bez īpašas sagatavošanas, gan īpaši autosportam paredzētām automašīnām.

Atkarībā no tehniskajiem parametriem automašīnas te iedala vairākās ieskaites klasēs, tostarp, atsevišķas klases ir gan Audi automašīnām ar pilnpiedziņu, gan dāmām. Tiek gaidīti arī jaunieši – junioru klase ir ieskaite, kas paredzēta līdz 2007.gadam dzimušiem braucējiem, kuri iepriekš nav startējuši citās autosporta disciplīnās (rallijkrosā, autošosejā, minirallijā, rallijsprintā vai rallijā)


LAF SAK Padomes priekšsēdētājs Kaspars Šimkus aicina visus, kas vēlas spert pirmos soļus aizraujošajā autosporta pasaulē, piedalīties autosprinta kausa izcīņas sacensībās, lai varētu pierādīt savu meistarību slēgtās trasēs, nevis ielās.

Tuvojoties sacensību posmiem, visa informācija, tai skaitā, dalībnieku reģistrācija un posmu nolikumi būs atrodami mājaslapā www.autosprints.lv.